سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل رایج در تلفن های ثابت که باید با آنها آشنا شوید

 

 

تعمیرات تلفن رومیزی

خرید تمامی تجهیزات دیجیتال و به‌روز در جهت افزایش راحتی و آسایش افراد بوده ولی تمام لوازم مدرن در کنار مزایا، معایب و مشکلات خاص خود را نیز خواهند داشت. تلفن‌های ثابت نقش مهمی در ایجاد ارتباط صوتی در سطح جهان داشته و با افزایش مصرف تلفن همراه هوشمند از عرصه ارتباطی خارج نشده است. از مهم‌ترین مشکلات تلفن ثابت برای اشخاص می‌توان به: نویز ناشی از اینترنت، خش خش، پیچیدن صدا و قطعی کامل تلفن اشاره کرد. از این رو جهت کاهش میزان قطعی تلفن ثابت باید اطلاعات لازم در خصوص رفع معضلات احتمالی را کسب نمایید.

مشکلات تلفن ثابت در دو دسته: خرابی دستگاه تلفن یا عیب در سیم‌کشی خط تلفن تقسیم شده و هر کدام از آن‌ها دلایل مختلفی خواهند داشت. برطرف کردن برخی از معضلات ایجاد شده نیاز به تخصص خاصی نداشته و با به‌کارگیری لوازم معمول نیز امکان‌پذیر خواهد بود. طی این مقاله به دنبال معرفی مشکلات رایج تلفن ثابت و آموزش راه‌های رفع خرابی تلفن خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم در خصوص یادگیری روش‌های رفع مشکل تلفن ثابت، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عیب‌یابی سیم‌کشی خط تلفن

 سیم کشی تلفن و ایفون

در بسیاری از موارد خرابی تلفن، مشکل از دستگاه تلفن نبوده و کابل اتصال خط تلفن از محل پست مخابرات به ساختمان و ادامه مسیر تا محل پریز تلفن دچار آسیب است. در این بین عیب‌یابی سیم کشی تلفن و رفع خرابی آن امری مهمی بوده و باید با حوصله، دقت و ریزبینی در طول مسیر ارتباطی، کیفیت ارسال سیگنال مورد بررسی قرار گیرد. اغلب مشکلات تلفن ثابت با آیفون در بازکن مشابه بوده و جهت تعمیر آیفون تصویری و صوتی نیازمند انجام مراحل یکسان خواهید بود. جهت آشنایی بیشتر با معضلات ایجاد شده در اثر خرابی سیم‌کشی تلفن همراه ما باشید.

صدای خش خش تلفن

صدای خش خش تلفن امری آزاردهنده و پرتکرار در بین مشکلات تلفن ثابت بوده و کیفیت مکالمه در هنگام صحبت را به شدت کاهش خواهد داد. در صورت نیاز به رفع مشکل تلفن ثابت با افراد متخصص در این زمینه تماس گرفته و از خدمات تخصصی آن‌ها بهره‌مند شوید.  از جمله دلایل ایجاد خش خش که باید می‌توان به موارد لیست زیر اشاره کرد:

•         ساییدگی و پارگی سیم تلفن در اثر نور خورشید، یخ زدن و جویدن موش

•         مجاورت کابل برق و سیم تلفن

•        کیفیت پایین سیم تلفن

•        استفاده از سیم دو زوج به جای کابل تلفن

نویز حاصل از اتصال اینترنت ADSL

جهت برقراری اتصال اینترنت در ساختمان از خطوط تلفن ثابت استفاده شده و این راه‌اندازی امکان ایجاد نویز و خش خش در گوشی تلفن ثابت را به دنبال دارد. برای رفع مشکل تلفن ثابت و نویز ایجاد شده از انواع نویزگیر یا Splitter  در مسیر دستگاه تلفن استفاده کنید. در چنین حالتی شاهد کاهش صدای مزاحم در هنگام مکالمه تلفنی و برقراری اتصال با شبکه اینترنت خواهید بود. برای مشاهده راه حل های بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

مجاورت کابل برق و سیم تلفن

انجام برق‌کشی ساختمان باید طبق قواعد خاصی صورت پذیرید و عدم رعایت نکات استاندارد علاوه بر خطرات جانی سبب آسیب به تجهیزات الکترونیکی نیز خواهد شد. ایجاد نویز، خش خش و پیچیدن صدا در گوشی آیفون در بازکن و تلفن ثابت از اثرات سیم‌کشی غیراصولی کابل برق و مجاورت آن با سیم‌کشی تلفن است. با رعایت فاصله مناسب بین دو دسته کابل برق و تلفن در کنار به‌کارگیری انواع داکت جهت پوشش سیم تلفن امکان جلوگیری از بروز مشکلات تلفن ثابت را خواهید داشت.

چنین مشکلی در آیفون در بازکن نیز وجود داشته و با انجام راه حل بیان شده برای رفع خرابی تلفن قادر به تعمیر آیفون تصویری و صوتی خواهید بود. در غیر این صورت و تداوم این روند شاهد آسیب جدی در دستگاه آیفون ساختمان خواهید شد. با توجه به قیمت تعمیر آیفون در انواع صوتی و تصویری در هنگام نصب در بازکن تمام مراحل عملیاتی را طبق استانداردهای لازم انجام دهید. برای اطمینان از اجرای درست روند نصب از خدمات افراد متخصص این حوزه استفاده کنید.

پریز تلفن

در صورت اطمینان از سلامت دستگاه تلفن و پیش از انجام تست‌های لازم از سیم‌کشی خط تلفن بهتر است وضعیت پریز تلفن را نیز مورد بررسی قرار دهید. شل شدن اتصال، پارگی سیم نازک پریز به سیم تلفن و سولفات ایجاد شده در پریز تلفن امکان قطعی یا افت کیفیت ارتباط تلفنی را به‌وجود خواهد آورد. با مشاهده و بررسی وضعیت پریز تلفن بسیاری از مشکلات ناشی تلفن ثابت حل شده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه جهت استخدام کارشناسان فنی را نخواهید داشت.

خرابی دستگاه تلفن

از دیگر مشکلات تلفن ثابت می‌توان به خرابی دستگاه تلفن در دو مدل بی‌سیم و با سیم  اشاره داشت. دلایل زیادی برای آسیب به محصولات دیجیتال و بروز مشکلات تلفن ثابت وجود داشته و در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بازبینی قرار خواهیم داد.

اتصال به پریز برق

با ورود دو شاخه تلفن به پریز برق شاهد سوختن برد اصلی دستگاه تلفن خواهید بود. بی‌دقتی یکی از عوامل اصلی در ایجاد مشکلات تلفن ثابت بوده و تنها با توجه کافی به علامت تلفن درج شده بر روی پریز تلفن، امکان کاهش این اشتباه پرتکرار میسر خواهد بود. همچنین سطح آسیب به برد اصلی تلفن مشخص نبوده و تعمیرکار قطعات الکترونیکی باید رفع خرابی تلفن را بر عهده بگیرد.

زنگ نخوردن تلفن

احتمال خرابی قطعه بلندگو برای به صدا در آمدن هشدار زنگ وجود دارد. همچنین بروز این معضل به دلیل ضربه یا عدم دقت در اتصال درست برد اصلی با بلندگو نیز امکان‌پذیر خواهد بود. تنها در صورت داشتن اطلاعات تخصصی و تجهیزات فنی به سراغ تعمیر دستگاه تلفن بروید. استفاده از خدمات تعمیر انواع مشکلات تلفن نیز راه حل مناسبی برای حل چنین رخدادی خواهد بود.

مشکل ارسال صدا

کاهش قدرت یا قطع کامل صدای ارسالی به دلیل آسیب به میکروفون گوشی تلفن بوده و تنها با تعمیر یا تعویض قطعه شاهد رفع این خرابی تلفن ثابت خواهید بود. ایجاد نویز در صدای دریافتی مقصد و پیچیدن صدا در گوشی نیز از دیگر مشکلات تلفن ثابت در بخش مشکل ارسال صدا بوده و باید توسط اشخاص متخصص رفع گردد.

سفت شدن صفحه کلید

در صورت استفاده نادرست یا طولانی‌مدت از دستگاه تلفن شاهد سفت شدن صفحه کلید به دلیل از بین رفتن ذغال زیر هر شماره‌ یا کلید خواهید بود. در مراکز تعمیر تلفن با باز کردن دستگاه اصلی و قرار دادن صفحه تلقی جدید این مشکل رایج حل خواهد شد.

قطع صدا در تلفن بی‌سیم

استفاده از تلفن‌های بی‌سیم با توجه به عدم محدودیت ایجاد شده توسط سیم متصل گوشی به دستگاه اصلی رواج خاصی داشته و در این بین معضلات خاص خود را نیز به همراه دارد. از مشکلات تلفن ثابت بی‌سیم می‌توان به: قطع شدن صدا یا ایجاد اکو در گوشی در اثر دوری از آداپتور اصلی اشاره کرد. همچنین اهمیت اصالت دستگاه مرکزی (آداپتور) در رفع انواع نویز موثر بوده و خرابی پایه شارژر احتمال خاموشی تلفن در هنگام مکالمه را نیز افزایش خواهد داد.